9/06/2011

Bryndzové pagáčiky


Mala som bryndzu, chcela som pagáčiky k vínu, na nete som našla rôzne recepty. Nakoniec som si vytvorila vlastný, podľa surovín v chladničke. Trafil sa, výsledkom boli mäkkučké a voňavé pampúšiky.

Pripravíte si kvások z 1 kocky kvasníc, medzi prsty  kryštálového cukru a 1 dcl vlažného mlieka. Medzitým do misy preosejete 60 dkg polohrubej múky, nastrúhate pol masla,  pridáte 1 kopcovú malú lyžičku soli, usypete drvenej rasce, rozbijete 1 vajíčko, vylejete 2 dcl šľahačkovej smotany a 1 dcl bieleho jogurtu (jogurt a smotanu môžete vzájomne kompenzovať, prípadne aj s kyslou smotanou, podľa toho čo nájdete v chladničke, receptu to podľa mňa neublíži). 

A aby som nezabudla na to najdôležitejšie - bryndzu - dala som taký šúlok, aký štandardne dostať kúpiť v obchode. Vylejete kvások a vymiesite cesto, ktoré ešte poprášite - obsypete múkou a necháte ho vykysnúť - cca 1,5 hodiny.
Potom ho vyvaľkáte na hrúbku 1,5 - 2 cm a vykrajujete pohárikom kolieska.  Potriete ich rozšľahaným posoleným vajíčkom, posypete rascou alebo strúhaným syrom. Za nás dodávam, že nám viac chutili tie rascové (odteraz už len rascové :) ). Pečiete v rúre vyhriatej na 200-220°C, na papieri, pred vložením do rúry pofŕkate plech vodou (aby kysnuté cesto vo vytvorenej pare lepšie "vybehlo" a malo peknú kôrku). 
Tak dobrú chuť!


5 komentárov:

  1. Poskladala si si vlastný recept? šikovnáá, vyzerajú krásne, hneď by som si dala, zbožňujem všetko bryndzové :))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. som to riskla. v povodnom bolo 50dkg polohrubej muky, 1 pochutkova smotana a cely palmarin a tusim 2 vajcia do cesta :). Andurejka, ved vyskusaj :))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mnaaaaam, skoda, ze nemam bryndzu. Hned by som ich vyskusala, vyzeraju tak lakavo. Naozaj sa ti pekne podarili Andrejka.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ja by som si kvoli bryndzi dala aj do kolena vrtat a urcite aj kvoli tymto pagacikom, vyzeraju supeeer!!!

    OdpovedaťOdstrániť

Vložte svoj komentár: