10/23/2011

Cheesecake


Hmmmm, mňam...to bola dobrôtka, len sa po ňom zaprášilo.
Nebol príliš sladký, chutil po vanilke a sladkosť mu dodali horúce plátky hrušky  prevarené v cukrovom sirupe. Dokonalosť diela zavŕšil trstinový cukor na vrchu skaramelizovaný flambovacou pištoľou. Máte chuť si taký pripraviť? Poďme na to:

Dno tortovej formy som vyložila papierom na pečenie, rúru som zapla na 150 °C, nech sa vyhrieva. Najskôr som si vymiešala plnku, aby trošku chute prešli, potom nasledovala príprava rýchleho korpusu.

Plnka:

Začala som tým, že som 4 vajíčka vyšľahala s 2 vanilkovými cukrami a 2 polievkovými lyžicami cukru. V hrnčeku som si zamiešala v 2 dcl šľahačkovej smotany s dužinou vanilkového struku.. Šľahačku  som priliala postupne k vajíčkam. Ďalej nasledovali 2 pochúťkové smotany a 2 kelímky mascarpone. Vymiešané dohladka a hotovo. Kým plnka odpočívala, v mixéri som pomixovala 1 balíček Bebe keksov (klasika, tie bledé) a necelý balíček  detských piškót + 125 g masla. Maslo bolo chvíľku odležané v kuchyni, zmäknuté. Túto viacmenej sypkú   zmes na korpus som natlačila na dno tortovej formy, maslo rozmixované keksíky pekne spojilo.

Na to som vyliala plnku a potom šup-šup s ním do rúry. Na necelú hodinku. Záleží ako vám pečie  rúra, v závere cheesecake vybehol tesne nad okraj tortovej formy a po okrajoch bol zhnednutý (viď foto). Neskôr spľasol, čo je normálne.

Hodinku  som ho nechala chladnúť vo vypnutej pootvorenej rúre, potom sa dve hodiny chladil  v kuchyni a vychladnutý putoval do chladničky.  Podávala som ho s hruškami. Čerstvé hrušky som očistila, pokrájala na plátky. Prevarila v skaramelizovanom sirupe - polievkovú lyžicu  trstinového cukru som  skaramelizovala, zaliala deci vody a miešala do úplného rozpustenia.. Sirup som varila asi 10 minút aby prebublal a zhustol, hrušky v ňom asi 2-3 minútky, spolu s mletou škoricou.

Studený dezert som preložila hruškami, trošku preliala sirupom a vrch som posypala trstinovým cukrom, ktorý som na záver skaramelizovala flambovacou pištoľou.




11 komentárov:

  1. Bol fantasticky....

    OdpovedaťOdstrániť
  2. jeeej ake su zlate tie tri baby ako ho do seba tlacia:-D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. CC never dies:-)) a s hruskami musel byt bozsky. A ty mas flambovaciu pistol? To si aka frajerka:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. veru Lucka, ako pises..a my sme sa tu na ne riadne namotali :)) po tej pistoli som dlho tuzila a myslim, ze to stalo za to. dostat ich v tescome, vyuzivam ju.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. a aby som nezabudla, dostala som ju ako darcek,z lasky..a tak ju aj pouzivam :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Andrejka to muselo byt dobrucke. Sudiac aj podla fotky troch slecien, co ho so sirokym usmevom konzumuju. A tu pistol som este stale nekupila, ale uz sa musim po nej vazne pobzerat:)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. dakujem Adka..mozes dat tip manzelovi na vianocny darcek ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. tak to je teda parádny cheesecake od oka :)) ... ja som robila minule podľa nového receptu z netu, ale veru nebol taký vydarený, ako tento tvoj ... ďakujem za receptík, určite vyskúšam ... a po tej flambovacej pištoli sa tiež popozerám, vďaka za tip :)

    OdpovedaťOdstrániť

Vložte svoj komentár: