12/06/2011

Strapačky s kyslou kapustou


Máte aj vy niekedy chuť na niečo celkom obyčajné?  U nás doma máme zemiakové halušky s kyslou kapustou a slaninkou veľmi radi. Receptov na internete na túto slovenskú pochúťku nájdete mnoho, aj s presnou gramážou surovín. Napíšem vám, ako ich robievam ja.




Pripravte si:

3 plátky prerastenej slaninky, cca 150 g
1 cibuľa stredne veľká
5 hrstí kyslej kapusty
10 stredne veľkých zemiakov
polohrubú múku
soľ

Postup: Slaninku aj cibuľu pokrájame na menšie kocky. Slaninku dáme na panvicu smažiť, keď pustí masť, pridáme cibuľu pokrájanú na kocky. Pomaly restujeme, do chrumkava.
Medzitým si očistíme zemiaky. Postrúhame ich na jemno, 1-2 zemiaky môžete postrúhať na takom strúžku ako syr, keď ho strúhate natenko- aby boli halušky strapaté -veď preto sa volajú strapačky :).
Do zemiakov pridáme štipku soli a prisypeme múku. Ja dávam múku od oka, záleží od vodnatosti zemiakov. Miešame, necháme aspoň 10 minút odležať. Ak je cesto príliš husté, pristrúhame zemiak, ak riedke, pridáme múku. Niekto pridáva do cesta vajíčko, ja nedávam, halušky pekne držia a sú ľahšie stráviteľné.
Dáme variť do väčšieho hrnca vodu, ktorú posolíme ( min. 3 litre vody, 1 polievková lyžica soli).
Keď je slaninka a cibuľka hotová, pridáme kapustu. Tú zvyknem na doske pokrájať na menšie kúsky.
Kapustu dusíme na pripravenom základe, aspoň 10-15 minút.

Recept na výbornú domácu kyslú kapustu nájdete v  Jankinej kuchyni, tu:  kysla kapusta kvasena v poharoch.

Halušky hádžeme do vriacej vody, používam dierkové sitko. Sú hotové, keď nám voda 3x zovrie. T.j. halušky chcú utekať z hrnca - vždy zoslabím a keď klesnú znovu pridám plyn, 3 x po sebe.

Hotové halušky zlejeme cez sitko, neoplachujeme v čistej vode. Pridáme do panvice s kapustou, zamiešame, prikryjeme, necháme chvíľku odpočinúť a dôjsť a podávame.

Dobrú chuť!





15 komentárov:

  1. áno, áno, áno toto ja môžem, ďakujem za pripomenutie, musíme si do vianoc spraviť : )

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Andrejka tak toto jedlo vôbec nieje obyčajné, ale neobyčajné a véééééľmi dobré. Milujem tradičné jedlá.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mňam, zrovna včera jsem si říkala, že bych mohla na něco domácí zelí použít a dnes natrefím na strapačky, krása :) Při pečení cukroví přijdou vhod :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ivanka, Ajka, dakujem za mile komentare :) do Iianoc mas Ivka casu dost a pochutis si. Ajka,to mame spolocnu zalubu a vystizne si toto papanie opisala ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Meg, dakujem, presne - na prelozenie chuti :))

    OdpovedaťOdstrániť
  6. mnam. a najlepsie su ked ich dostanem rovno na tanier bez roboty :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. prave si dala moje TOP jedlo, okrem toho ze ich robim presne ako ty...))) tak ich ochutnavam po celom Slovensku....Kyslu kapustu milujem )))
    A Simonke sa nedivim, tiez by som zjedla za tanierik :DDD
    M.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Tak toto jedlo môžem jesť teplé, studené aj dva dni za sebou. V Záhorskej Bystrici v jednej reštike toto jedlo trochu prilepšili. Strapačky sú použité ako príloha k bravčovému stejku. Mňamka to je!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Maruska dakujem, tiez ich milujem :)

    Danielka, s takou prilohou by som som veru strapacky rada ochutnala :))

    OdpovedaťOdstrániť
  10. jéj Andrejka ďakujem za link na moju kyslú kapustu :) ... krásne strapačky ... veru ich aj na budúci týždeň urobím, potrebujem uvariť niečo rýchle v tomto predvianočnom zhone :)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. ahoj Jani,dakujem :) ani som sa nespytala o dovolenie, chcela som Ta prekvapit ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. :)) Andrejka, veď žiadne "dovolenie" ani nepotrebuješ :))

    OdpovedaťOdstrániť
  13. .... ja vyskúšam variť halušky podľa teba myslím "3x zovrie voda"... dobrá rada sa vždy zíde :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  14. už idem robiť ešte dnes heh mňamkyyyyyyy

    OdpovedaťOdstrániť

Vložte svoj komentár: