12/04/2013

Vianočné kopčeky / Marokánky II






V podstate ide o modifikovaný recept na marokánky, niektoré suroviny som pozamieňala, cukor išiel opäť dolu. Na chutí to neubralo, skôr naopak. 

Marokánky sa dokonca dostali do výberu na  Jankinom blogu Mamou stylově, ide o tento príspevok :  10 variant na zdravé vánoční cukroví (z českých blogů a portálů)  - Ďakujem .

Neviem, či sa táto várka dožije vianoc, ale ak nie, spravím ďalšiu.

Nachystajte si (samé dobroty):

* 300 g sekaných vlašských orechov
* 1 šľahačku
* 100 g trstinového cukru 
* 75 g masla
* 100 g ovsených vločiek
* 100 g sekaných mandlí
* 70 g tekvicových semienok
* 100 g sušených sliviek
* 1 balíček kandizovaného ovocia
* 100 g špaldovej múky
* štipka soli

Na polevu:
* 100 g kvalitnej 70% čokolády
* kúsok masla (za oriešok)


Postup:

Sušené slivky opláchnem  v horúcej vode, nasekám  na menšie kúsky...ani male,ani veľké.  Dtto orechy, mandle. Šľahačku pomaly zohrievam s maslom, cukrom a kandizovaným ovocím - nevarím. Keď je cukor  a maslo rozpustené a ovocie rozpadnuté na kúsky, vypínam. Ostatné suché prísady zamiešam a zalejem zmesou šľahačky a spol. Všetko premiešam a nechám aj polhodinu hodinu odstáť - vychladne to a zhustne. Kopčeky nakladám na papier pomocou dvoch polievkových lyžíc. Rúru predhrejem na 130°C a v nej kopčeky suším asi 20-30 minút. Po vychladnutí ich máčam v rozpustenej čokoládovej poleve (polevu takisto nevarím, iba rozpúšťam na slabom plameni). Zvonku sú chrumkavé, vnútri mäkké.  Dokonalé.


♥ ♥ ♥

To sa mi pečie, keď mám dvoch šikovných asistentov. Dvakrát denne mi vyhádžu skrinku s miskami. Vyzerá to presne takto. Keďže sa pri tom prehrajú, prižmúrim oko, kmitám a skáčem, kde sa dá, resp. si držím pozíciu pri drese ☺.

Mami počkaj, staviam snehuliaka. Fantázii (detskej) sa medze nekladú...

Maminka mi uháčkovala nádhernú vianočnú stuhu - tak som sa dnes bavila s čačinou - základ venca tvoria vetvičky borovice, tie sú obložené tujkami.  Mašľu zdobí voskový anjel - darček od Leničky **. Zvončeky sú takisto z maminej dielne, len staršieho dáta. Mamina má zlaté ruky.

Pod vencom  oddychujú a strážia naši  anjelikovia - dvaja väčší od Danielky a tí spinkajúci su od maminky.
Dvoch máme doma a dvoch v nebíčku ♥.



 A ešte zopár foto zo špacírky pri domčeku, dnes bolo nádherne...






♥ ♥ ♥

18 komentárov:

  1. šikovní pomocníčci:-) Marokánky miluju..díky za jiný recept.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. No to je krasny prispevok, hlavne kvoli fotkam z domova :)
    marokanky sa u mna radia k jedlam, ktore v detstve nie a v dospelosti ANO!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. :-))) Nádherné fotečky! Všetky, od vrchu až dole, no predsa tie, kde sa detičky hrajú, sa mi páčia úplne najviac :-) anjelikovia.
    A receptík si , s dovolením, beriem...zdá sa mi fajn, ďakujem :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. dakujem pekne, mila Nigina :) receptik je vyborny, snad zachuti aj vam.. :)

      Odstrániť
  4. Krásny príspevok, ako inak aj ja tam kde sú deti a tie nádobička, spomínam presne ako to bol u nas pred rokmi...ale receptík musí byť naozaj fajn, súdim podľa surovín...vyskúšam až budem môcť. Krásny víkendik Andrejka.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Majka dakujem :) sprav si ich :) aj tebe krasny vikend ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Adka vsetko je take super,a braskovia nemaju konkurenciu ,marokanky volame podlesnicki mozno preto ze sa podobaju na tie zemiakove ale tie tvoje su krarne a urcite aj tak chutia raz darmo si sikulka ,pekny vykend:-)Danielka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. dakujem Danielka, tesim sa ze sa ti "u mna" paci. marokanky vo stvrtok okostujes ;)

      Odstrániť
  7. Marokanky peciem asi 3 roky aj ja, recept mam od vas dievcata, myslim Adku, Bibku, patri k mojim top, co sa tyka sucheho peciva, mnam ...takze vdaka vam...do dnes si pamatam, ked sme boli pozriet maleho Matejka, ako som ich u Adky vyzierala, boli myslim od Bibky vtedy ))) Adka krasne fotky, ako vzdy a maminkina masla, no nieco nadherne, naozaj krasna praca, keby sa maminka pocas roka nudila, si objednavam u nej jednu :))) ale ak sa bude nudit vela, tak aj viac )))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. dakujem Maruska, veru, cloveku sa nechce verit,ako ten cas leti... a masla je uz zajednana :) ***

      Odstrániť
  8. Mila Andrejka, pri hladani "zdravych kolacikov" som nadabila na tento uzasnyyyy blog, a veru som sa tu zdrzala, urcite sa opat zastavim... šikovna gazdinka a kucharka, moja úcta.A. :)

    OdpovedaťOdstrániť

Vložte svoj komentár: