1/21/2014

Karotkové sušienky so škoricou


Nekupujte deťom predražené sušienky plné cukru, konzervatov a éčiek.
Skúste spraviť niekedy takéto.  Suroviny obmieňajte, namiesto mrkvy dajte jablká, namiesto škorice vanilku, to uberte, to prisypte...netreba sa toho báť, fantázii sa medze nekladú.  Každý má rád niečo iné.

Tieto sú  zvonku chrumkavé a vnútri mäkké, voňavé škoricou.

Ingrediencie:

• 4 bielka
• 230 g najemno strúhaná mrkva
• 160 g mleté lieskovce
• 100 g ovsené vločky
• 2 polievkové lyžice špaldové otruby (ak nemáte, zomeľte si ovsené vločky)
• 2 polievkové lyžice medu
• 2 polievkové lyžice karobu
• čajová lyžička mletej škorice

Bielka ušľahám  dotuha so štipkou soli. Postupne zašľahám med a karob. Lyžicou primiešam ostatné suroviny. Nechám 20 minút odležať a potom pomocou 2 lyžíc ukladám na plech vystlaný papierom na pečenie malé kôpky. Suším pečiem v rúre na 150-160 °C počas 60 minút - riaďte sa svojou rúrou.

Sú len jemne sladké, po mede, po mrkve a po karobe. Deťom chutia, aspoň tým mojim.


 



20 komentárov:

  1. super chvalim velmi, jednoduche, obmenitelne podla toho co mas doma, vyzeraju chutne, si moj clovek :*

    OdpovedaťOdstrániť
  2. mňamka, tak tento receptík sa mi páči veľmi....musím určite vyskúšať! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. dakujem Anka :) nazrela som k tebe..nadherne obrazky,co kreslis!

      Odstrániť
    2. ♥...mne vždy tečú slinky, keď mám u teba virtuálne prechádzky :)

      Odstrániť
  3. vyzeraju fantasticky! Do HAJA s nimi :)) a z HAJA poslat!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. vyzeraju prudko jedleeee a jednoduche :-) vyskusam PS: cim môžem nahradit karobu

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. namiesto karobu dajte jednoducho kakao..ale trochu prisladte,karob je sladky..

      Odstrániť
    2. Ďakujem :-)

      Odstrániť
  5. dakujem Helen, karob vyzera ako kakao, má sladkastú chuť, neobsahuje kofeín ani iné psychoaktívne látky a často sa používa ako hypoalergenická náhrada múky pri bezlepkovej diéte a na dojčenskú výživu. Slúži tiež ako náhrada kakaa v zákuskoch a zmrzlinách. dakujem za pochvalu, s logom mi pomohol kamarat. prepojenie na fb - napisem ti na fb spravu s navodom,ak by sa ti podarilo. tiez to bola pre mna "maturita" :) pozdravujem a drzim palce v podnikani! :))

    OdpovedaťOdstrániť
  6. ajka, vyzeraju uzasne a priprava jednoducha, tiez som rozmyslala, co to je ten karob, ale ak sa da nahradit kakaom, urcite vyskusam :-) mnam :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. dakujem Lenicka. su chutne aj na dalsi den, neni to sladkost, ale na vyhryzanie detom aj nam vyhryzacom idealne:)

      Odstrániť
  7. Adinka, do sušienok nejde ani kvapka žiadneho tuku? Je mi jasné, že orechy tuk obsahujú, ale len sa pýtam, pre kontrolu ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. nedala som, Kati. takto mi to vyslo, drzali pokope, aj chutili :) co tam das,to tam mas ;)

      Odstrániť
    2. Ani ja som žiaden tuk nedala a ani trochu nechýbal. Orechy tuk plne pokryli. Konzistentne tiež všetko v poriadku. Robila som mrkvovú verziu s mini modifikáciami (napr. miesto otrúb sušené klíčky). Sušienky sú fajnové, určite budem skúšať aj s inými surovinami. Pre mňa užitočný recept, díky Adi.

      Odstrániť
  8. tak toto isto vyskúšam, vyzerajú mňamkoidne!!! :)

    OdpovedaťOdstrániť

Vložte svoj komentár: