3/05/2014

Jačmenné halušky so smotanovou omáčkou



Vyskúšajte  chutný, časovo nenáročný recept na vaječné halušky. Predpokladám, že vďaka cesnaku v omáčke chutili tieto halušky aj mojim drobcom. Nie že by im iné, napr. bryndzové, či kapustové nechutili ☺. Chlapci zjedia všetko, čo nezje ich a obávam sa, že raz zjedia aj mňa ;).

Rozpis receptu pre 3 osoby.

Halušky
• 4 vajcia
• 150 g celozrnnej jačmennej múky, jemne mletej

Omáčka
• 200 ml smotany na varenie
• 2 strúčiky cesnaku
• 4 veľké hrste čerstvého baby špenátu
• 70 g eidam syr
• olivový olej

Postup
Haluškové cesto vymiešam dohladka, nechám 20 minút odležať. Halušky pretláčam cez sitko na halušky do oslenej vriacej vody, varím  ich 5 minút.

Súbežne s varením halušiek pripravujem päťminútovú omáčku. Najprv krátko restujem na oleji pretlačený cesnak, zalejem smotanou, ktorú privediem do mierneho varu,nechám krátko redukovať. Pridám postrúhaný syr. Keď sa syr roztopí, omáčku vypínam. Vmiešam do nej umytý špenát. Dosolím podľa chutí. Ak jedlo nebudú jesť deti, pridám aj trošku čerstvo namletého čierneho korenia.

Dobrú chuť!

Ak by vás zaujímalo viac o prospešnosti jačmeňa, kliknite sem.

Prajem krásny deň, ponechajte si úsmev!

zdroj: Pinterest


7 komentárov:

  1. Andrejka prosím ťa, kde kupuješ jačmennú múku. Ja na ňu nemôžem natrafiť :-(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ajka, veru neviem,kde som ju kupila..mam ju uz dlhsie..mozno bILLA..ak niekde zbadam, poslem ti spravu. na chlebik sa nehodi ale v tychto haluskach bola vyborna,boli jemne, neprisli mi celozrnne :)

      Odstrániť
  2. Tiež by som potrebovala vedieť kde kúpiť jačmennú múku, veľmi rada by som si ich pripravila :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. treba skusit aj nejaku bio predajnu..na internete ju takisto najdete, mozte objednat..:)

      Odstrániť
  3. Helen, pokojne daj spaldu, len mnozstvo si odhadni +/-..cesto trosku odlezi, zhustne,aby neboli tvrde.. :) a dakujem.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. To vypadá skvěle, hned bych si dala.

    OdpovedaťOdstrániť

Vložte svoj komentár: