1/07/2016

Novoročenka



Posielam novoročný pozdrav z kuchyne Na háji.  Áno, varím - žijem - dýcham - lietam. Áno, viem. Blog prestupuje na mieste. Alebo na vedľajšej koľaji. Tvorivá kríza? Nedostatok času? Aj, aj, aj.  
Šla som vám iba poslať péefko a zopár fotiek z novoročnej prechádzky, no nedá mi nenapísať, že pod stromčekom som si okrem lásky našla ďalšie knihy, ktoré rozšíria moju kuchynskú knižnicu. Prvú kuchársku knihu v slovenskej reči od Jána Babilona  milujem na prvé nalistnutie. Kde inde by som sa naučila, čo znamenajú slouká ako lúživo, tabla, fáša, špricne. Aká je to  brunátna  polievka, omáčka, atď., koľko je to lót, holba, funt? Ako som mohla žiť a nevedieť, že existuje  najmenej  päť spôsobov, ako pripraviť škvareninu, aký je rozdiel medzi nákypom a fámom? Vetné spojenia ako "na toto cesto sa musí použiť čerstvé maslo, lebo len ono má tú vládu, aby cesto mohlo rásť dovrchu" jednoducho nemôžu zanechať moju dušu chladnou. Potešilo ma, že v kastróle sme varili ešte skôr ako sem prišli knihy od Jamieho Oliviera. Mimochodom aj jeden Jamie sa mi ušiel, tiež pokračovanie skvostnej Julie Child. Na Silvestra som skúšala podľa nej francúzsky chlieb, ktorý je rozpísaný a rozkreslený na dobrých 10 stránok (podaril sa). 

Prajem vám krásny a šťastný 
Nový rok 2016, 
nech nám to varí 
a nech sa dokážeme tešiť z každodenných maličkostí,
 darovať úsmev okoloidúcim 
a súcitiť s bolesťou druhých.
 ♥

















14 komentárov:

  1. Ahoj Andrejka, prajem aj ja tebe krásny a láskyplný nový rok 2016.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Všetko dobré a samé krásne zážitky a stretnutia tebe aj tvojim čitateľom a pozerateľom :) Krásne fotky ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Vinšujem, vinšujem, Andrejka! 😃❤

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Krásný obrázky z krásné vycházky, díky za ně, potěšily moji duši.
    ŠŤASTNEJ NOVEJ.
    jarka

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Nádherný rok vám všetkým, plný zdravia prajeme. Pa na horniaky :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Andrejka, ahoj, skoda, ze uz nezverejnujes. Bez teba je aj ten FB nejaky prazdny. Aj som ti chcela pisat spravu, ze kde si sa podela, ale aj som si myslela, ze ako si zacala pracovat, asi uz na to nemas cas...tak sa tesim, ked si najdes cas a nieco opat nafotis! Vsetko dobre zatial!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dani, ďakujem. Dúfam, že u teba všetko v poriadku. Som rada, že sme sa objavili na instagrame. ostaneme v kontakte. Všetko len to najlepšie ♥ A.

      Odstrániť
  7. Adka dufam, ze sa ti dobre dari. Postradam tvoje nadherne fotografie,tvoje mile slovicka a jedinecne receptuse.Skoda, ze si sa tak stiahla, chybas :). Vsetko dobre zelam

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aďuška ďakujem za hrejivý komentár. Stiahla a niekedy by som sa ešte viac stiahla...Nájdeš ma na instagrame, tam sa realizujem, najdeš tam fotky aj slouká. Tiež mi chýbaš! skúsim napísať viac do mailu. Opatruj sa, veľa radosti želám :) **

      Odstrániť

Vložte svoj komentár: