3/18/2018

Trochu o káve, trochu o čaji




Nepoviem asi nič nové, keď napíšem, že čaje značky Mistral sa na Slovensku tešia dlhodobej obľube. Spomínam si na ten mätový v tmavozelenom lesklom obale, ktorý som  pred viac ako desiatimi (alebo dvadsiatimi?) rokmi kupovala, pila a ponúkala návštevám. Vtedy boli čaje, resp. čajové vrecúška v samostatnom obale raritou.  O čajoch v pyramídových vrecúškach sme nechyrovali.  Chutil mätou na druhú, tak si ho pamätám. V tom čase a možno ani dva roky dozadu, som nemala potuchy, že výberové čaje MISTRAL produkuje tá istá firma, ktorá predáva aj popradskú kávu. Mám na mysli tú v červenom obale, s bielou čapičkou šľahačky, ale aj ďalšie, ich ponuka je pestrá, presvedčte sa na vlastné oči. Doba priniesla, že národ slovenský  je radikálne rozdelený v mnohých zásadných a aj v menej zásadných otázkach. Namiesto toho, aby sme hľadali, čo nás spája, sústredíme pozornosť na to, čo nás rozdeľuje. Som z toho trochu smutná. Ani v pití kávy sa nevieme zhodnúť.  Znalci kávy  "kávomilci" si  objednávajú  kávu z celého sveta, prichádza im v malých exkluzívnych balíčkoch, hrdia sa nimi na sociálnych sieťach a  popisujú všetky tie nevídané chuťové zážitky, ktoré im prvotriedna  káva dáva. Nič proti,  niekomu je to životný štýl, inému módny trend,  pre mňa, radového kávičkára pešiaka, je dobrá každá káva, ktorá mi chutí. Nemenej dôležitá je  spoločnosť, napríklad s dcérou si kávu vyložene vychutnám, mobil musí byť odložený bokom, inak je namrzená. Tých  príležitostí  piť spolu s ňou  kávu je  málo,  chlipkáme ju v rozhovore, venujeme si tak to, čo je najcennejšie - čas a  vnímavú pozornosť.  Priznám sa, že  rada idem na kávu celkom sama, do niektorej kaviarne po ceste...Verticcio,  Café Italia na bulvári, či kaviareň Café-Bulvár, kde majú krásnu dlažbu a obrazy kreslené kriedou na tabuli a každý deň ju navštevuje kúzelný manželský pár v pokročilom veku, pôsobiaci ako čerství zamilovanci. Sedím, vychutnávam pokoj, upíjam kávu a pozorujem ľudí a život v priamom prenose. Je mi dobrá 9gramová zo CinemaCafe, ekologická z Lidla  a aj "popradská", ktorá pre mňa okrem dobre známej chuti nesie v sebe závan detstva a obrovský kus nostalgie. A príbeh. Príbeh, ktorý má úvod, jadro a záver, osoby a obsadenie. Taká je popradská káva. Moji milí, tento príspevok nemal byť ani tak o káve, ako o čaji, už sa haltujem. V online predaji na www.popradske.sk  zaujme mnohoraká ponuka čajov a čajíkov,  pravidelne pribúdajú čajové chute a variácie, preto sa tam rada vraciam, stále objavím niečo nové. Milujem šálky, a  preto trpezlivo čakám na to, kedy dajú do akcie tú skvostnú porcelánovú z dizajnérskej dielne Hudson&Middleton.  Nádherný kúsok, umenie. Od začiatku o nej snívam, len tá cena...


Dovoľte mi, predstavím vám jeden z čajov novej ovocnej rady:

Eufória – to je môj východiskový pocit z  čaju SLIVKA & JAZMÍN.

Jemne sladkastá  slivková šťava,  na ktorej plávajú  biele jazmínové kvety so žltým stredom, pozbierané skoro ráno, kým  sú pevne zvinuté, spolu vytvárajú harmonický nápoj. Čaj, ktorý skľudní  nervy a uvoľní vnútorné napätie.  Cítim,  ako  ma kvety jazmínu zbavujú depresívnych pocitov a nahrádzajú ich pocitmi spokojnosti. Neprekáža mi, že výrobca  sťaby babka bylinkárka do čaju primiešal tu jablko, tu ibištek, koreň čakanky a ďalšie čajové prísady. To všetko spolu súznie a v tele, rovnako i v duši sa pri jeho pití vyrovnávajú energie.



Šla som do roboty po prebdenej noci, rozbitá ako cigánska hračka - tak sa to u nás povie. Tento čajík ma poskladal dokopy. Skúste ho viackrát zaliať, budete príjemne prekvapení.


Už v nasledujúcom článku o tom, ako som varila v  žilinskej Špagetérii SiJa.  Stále to v sebe spracovávam, bude to plnofarebné, vrelé a emotívne - ako v talianskom manželstve!


♥️




6 komentárov:

  1. Aj my blúdime medzi regálmi a hľadáme tú najlepšiu kávu. A pritom je to také jednoduché. Tak ako si napísala. Najlepšia káva je tá, ktorú si vychutnáš s blízkym človekom. Želám ti krásny deň.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Stanko, aj tebe a rodinke tvojej krásny záver víkendu! A.

      Odstrániť
  2. značku Mistral zbožnujem, majú perfeknté čajíky ❤ xx

    Simona | l i v e i n f o x w o r l d

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mistral patrí aj medzi naše obľúbené čajíky, ja pijem zásadne bylinkové, deti ovocné, myslim že si niekde spomínala "medvedíkový", ten aj u nás fičí ;) určite ochutnám aj tie tvoje vychytené..., čo sa kávy týka, tak v práci pijem všelijaké kvalitnéa drahé kávy, ktorými naše dievčatá zásobujú svoje sekretáriáty, mne nechutí len kyslá káva, inak tiež nie som žiadny odborník, keď mi chutí, tak mi chutí /to platí aj o jedle, aj o tom nezdravom ))/, domov si ale zásadne kupujem popradskú, na tú nedám dopustiť ;), najradšej ju mám z "koťoga", občas nejakú opáčim z tchiba, nie sú zlé, navštívila som už aj tzv. pražiarne, a to je fakt iná káva...:*

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Maruška, vyskúšaj od Mistral Grand Selection Pure Darjeeling, organický čierny čaj, na viacej zaliatí. Je to to najlepšie z čajovej ponuky /pre mňa/, preberie ťa lepšie ako káva. Cmuk a ďakujem.A.

      Odstrániť

Vložte svoj komentár: