11/22/2014

Vanilkové bábovečky s jablkami




JABLKÁ a JESEŇ už akosi neodmysliteľne patria k sebe, aj ku mne. Chuť a vôňa vanilky v bábovečkách  vás nenechá na pochybách, že už čoskoro tu máme sviatočný čas roka - advent.

Závan polenty v podobe kukuričnej hladkej múky ma dostal.  Pripomína mi sladkosť ochutnanú na Kube, dávno. Neviem ako sa to volalo, bolo to veľmi veľmi sladké, stočené v zelenom liste do tvaru kornúta - kokoručo, alebo tak nejak sa to vyslovovalo. Polenta (kukuričná krupica) nasladko v obrátenom koláči s pomarančami, ktorý som piekla zjari, mi veľmi chutila.  Nefejsbukoví by ho mohli objaviť klikom na tento link, recept sa nachádza v komentári:



Späť k bábovečkám - ak nemáte takéto formičky, cesto môžete vyliať rovno na plech a po upečení pokrájať, alebo ním naplňte košíčky od muffinov. Javorový sirup možno nahradiť medom, vanilku škoricou, smelo improvizujte.


Vanilkové bábovečky s jablkami
cca 30  ks

Ingrediencie:


  • 0,7 l strúhaných jabĺk 
  • 1 vanilkový struk
  • 1 maslo
  • 300 g hladkej kukuričnej múky
  • 5 vajec
  • 100 g trstinového cukru
  • 80 ml javorového sirupu
  • štipka soli



Postup:

Jablká nastrúham a zbavím prebytočnej šťavy, alebo otvorím pohár strúhaných, odšťavených, sterilizovaných, od mojej maminky. Maslo s javorovým sirupom a cukrom roztopím na miernom plameni. Vanilkový struk ostrým nožom pozdĺžne rozpolím, vyškriabem zrniečka a aj spolu so stonkou dám prehriať v sladkom masle, nechám 15-20 minút macerovať a vychladnúť, stonky potom vyberiem. Do misy preosejem múku, pridám štipku soli, premiešam. Rozťuknem vajíčka, vlejem sladkú zmes, jablká a vareškou premiešam do jednoliateho cesta.

Cesto naberám lyžicou a  plním formičky, ktoré ukladám na plech. Pečiem na 190°C do zlatista voňava. Pečte podľa vlastnej rúry a zvyklostí. Nie sú presladené, konzistencia je vlažná, môže pripomínať perníkový koláč. Dajte si ho namiesto raňajok ku  káve.

Za zapožičanie  bábovečkových formičiek ďakujem Anne Kani.

Predvianočný čas prestupuje z nohy na nohu predo dvermi, čochvíľa budeme zapaľovať prvú adventnú sviecu. Preto pripájam moju obľúbenú na toto magické obdobie, už ma opäť dostáva...





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Vložte svoj komentár: