1/22/2012

Perinbaba


Dnes celú noc snežilo a sneh sa držal aj na konároch stromov, ktoré máme za oknami, a bolo ho teda veľa. Matejko v noci buntošil a a keď aj spal, mne chvíľu vždy trvalo, kým som zaspala...stále som musela pozorovať tie konáre a tešila som sa na rannú vychádzku s našim psom a na to, ako bude v snehu šantiť. V jednej chvíli  mi aspociácia snehu priniesla nápad na nedeľný múčnik, u nás doma vcelku obľúbený a dávno som ho nerobila.

Ráno som hneď vypekala, takže keď spachtoši vstávali, bytom sa niesla vôňa tvarhového koláčika a my s Gordonom sme vyrážali do polí.

Recept je jednoduchý, nech sa páči:

Rúru zapnete na vyhrievanie 180°C. Najskôr doporučujem vymiešať plnku, potom cesto.

Plnka:

* 1 šľahačková smotana
* 1 zakysaná smotana
* 500 g tvarohu
* 2 vanilkové cukre
* šťava z pol citróna

Plnka je variabilná, môže byť aj menej tvarohu, namiesto niektorej smotany biely jogurt, či vynechať niektorý typ smotany a pridať iný. Myslím, že ani mascarpone by tomu nevadilo, zatiaľ som neskúšala. V pôvodnom recepte idú 2 žĺtka z cesta do plnky, ja to tak nedávam, nakoľko mi viacej chutí tá tvarohová časť, keď nie je taký suchá.

Cesto:

* 5 vajec
* 1/2 hrnčeka mlieka
* 1/2 hrnčeka oleja
* 1 hrnček trstinového cukru (originál recept 2 hrnčeky práškového cukru)
* 2 hrnčeky polohrubej múky
* 1 prášok do pečiva
* štipka soli

Z bielkov a štipky soli ušľaháte tuhý sneh. Žĺtka vymiešate s cukrom do peny, postupne zapracujete mlieko a olej. Zahustíte múkou  a PDP,  na záver ručne vmiešate  bielka a premiešate.

Na plech vyložený papierom na pečenie vylejete cesto (je hustejšie) a lyžicou naň ukladáte kopčeky tvarohovej plnky. Na vrch poukladáte kúsky ovocia, najradšej dávam hrušky (čerstvé). Kľudne pasujú aj broskyne, či iné ovocie. Môžete/nemusíte posypať mletou škoricou.

Vložíte do vyhriatej rúry a pečiete cca 30 minút. V žiadnom prípade prvých 10 minút neotvárať, aby vám PERINBABA pekne napufňala.

Pred podávaním môžete/nemusíte posypať práškovým cukrom.

Dobrú chuť!


A takto si Gordon užíva snehovú perinu :



12 komentárov:

  1. Kolacik vyzera pruuuudko jedlo!!! tvarohove kolaciky kedykolvek!! a psik je nadherny!!! ja ho uplne zerem!!!! my mame tiez, len o par cisiel mensieho, jazvecika ;o)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Andrejka koláčik je úúúúplne úúúúžasný na pohľad nepochybujem že aj lahodný :) takéto my radi :) a pejska máš teda poriadneho:)
    PS:Máš u mňa na blogu darček:)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dakujem Marianka, je presne taky, za chvilku pol plechu prec :) a aj za gordona :) taha uz osmy rok a je to velky huncut, vecne dieta :))

    Ajka, aj tebe velke dakujem. mile ocenenie od Teba, hned je rano krajsie, hoci vonku leje :))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. mnaaaam... ja taketo lubim...a petrisko nie, ale raz si ho urobim a cely ho sama zezerem! :) gordonko je najkrajsi v snehu..

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Milá Andrejka, niežeby tá tvoja koláčová Perinbabka nebola lákavá (veď si ju aj opíšem), ale tentoraz u mňa vyhráva na 100 bodov váš Gordon. Len pes vie prečo :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. tento kolacik mi je akosik povedomi...))), je pravda, ze som nan zabudla, ale nedavno som si ho aj ja oprasila...))), doporucujem, je naozaj velmi chutny a pritom uplne obycajny)))
    M.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ewulina, uplne ta chapem :)) a Gordonovi odkazem :))

    Marus veru, mam ju od tebe, dlhe roky...:)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. ááách Andrejka ... tie nádherné psie oči ... krásny havino :) ... a koláčik má úžasný, originálny názov ... túto verziu so smotanou nepoznám, ukladám :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. :)) Janka,je to kusanek :)) a kolacik odskusaj, rychly - stavnaty -vonavy..cesto sa moze aj postrasit skoricou :)

    OdpovedaťOdstrániť

Vložte svoj komentár: