1/14/2014

Domáce pappardelle


Predstavujem vám pappardelle s grilovanými cherry rajčinami,  cesnakom, rajčinami marinovanými v slnečnicovom oleji na slnku a so syrom Jadel.  Spravíte ich aj bez pomocníka akého mám ja, t.j. celkom ručne. Jednoduchá chuťová genialita, naviac vďaka surovému cesnaku prevencia pred chrípkovým obdobím, ktoré pomaly nastáva.

Recept na 3 väčšie/4 menšie  porcie.

Ingrediencie na cesto  :

○  200 g semolíny
○  100 g pšeničnej celozrnnej hladkej múky
○  3 vajcia, ideálne domáce, čerstvé, izbovej teploty
○  polievková lyžica olivového oleja extra panenského
○  štipku soli
○  štipku šafránu - na zafarbenie (realita nedostihla moje očakávania, čo sa farby týka)

Dochutenie, zdobenie:

○  cherry rajčiny
○  sušené rajčiny
○  čerstvý cesnak
○  olivový olej
○  bazalka
○  parmezán (mala som, ale viac mi šiel na chuť slanší český Jadel )





Zo surovín vypracujem hladké a pružné cesto.


Bochník cesta  prikryjem  nahriatou misou (v horúcej vode) a nechám pol hodiny odležať.


Potom už cesto len vložím do stroja, pridám spravny nastavec a ide to. Nožom ukrajujem v požadovanej dĺžke.  Myslím že aj ručne vyvaľkáte a vykrojíte podobné, možno aj krajšie pásy cestovín. 


Po 2 hodinách sušenia som ich vyvarila v slanej vode, čas som si zabudla poznačiť, no ochutnávala som priebežne, kým neboli al dente. Z horúcej vody som ich iba zliala do sitka, neprelievala ďalšou vodou.

Keď som cestoviny hodila do hrnca s vodou, súbežne som si pripravila prílohu k nim. Sušené rajčiny v oleji som mixovala na hrubšie kúsky, pridala som prepasírovaný cesnak, zamiešala. Cherry rajčinky som zľahka orestovala na olivovom oleji na rozohriatej panvici.

Na tanieri posypala syrom a bazalkou. Najlepšie sú, keď ich podávate ihneď. Nedočkavo  som fotila, aby som sa do nich mohla čím skôr pustiť.


A.


6 komentárov:

  1. Musia byt genialne!!!! Pripominaju mi tie moje nedavne cestovinky, az sa mi slinky zbiehaju, no mnam!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. dakujem moja..ano vyborne boli,tam neni co pokazit :) uz len skvele vinko k nim!

      Odstrániť
  2. nádherne to spolu všetko ladi...))), ja coby milovnik cestovin by som si pochutila urcite a tuto kombinaciu milujem, stale plati co som povedala minule, ze ta obdivujem, ze mas trpezlivost na ich vyrobu...., toto by sa mi uz fakt asi nechcelo, ale musi to byt o to vacsia mnamka, to uznavam )))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Andrejka obdivujem tvoju trpezlivosť, že domáce ...ja to poznam tak o to viac fandím :-) U nas je toto veľka pochúťka, len tie cestoviny robím inak, muku nie semolínu...už si píšem a skúsim :-) a ten šafran ma nenapadlo ešte. Perfektne fotky. Pozdravbujem.

    OdpovedaťOdstrániť

Vložte svoj komentár: