9/11/2014

Polenta pečená s cukinou a kukuricou

Polenta pečená s cukinou a kukuricou

Polenta je ako deka, ktorou sa môžeme prikryť 
za chladných jesenných večerov.


Týmto receptom sa lúčim s hlavnou hviezdou tohtoročného leta v mojej prvej záhradke cukinou/cuketou. Nový facebookový kamarát, žijúci s rodinou vo Francúzku, pochádzajúci zo Slovenska,  milovník tokajského vína Igor, mi odporučil semienka špeciálnej odrody. Volá sa Niçoise, alebo cuketa z Nice - vraj výborná odroda, ktorá má vnútri málinko semiačok a málo vody, je veľmi chrumkavá a má super chuť. Semienka mi pošle, takže v roku 2015 sa môžeme tešiť na ďalší diel cuketovania.

V záhrade to postupne balíme. Zopárkrát si chlapci pochutili na uvarenej kukurici, potretej maslom a soľou, ostalo tam už len niekoľko nedozretých klasov. Zemiaky a cibuľu, ktoré sa nám urodili sme už aj pojedli. Fazuľa  je pobalíčkovaná v mraziaku, polievka z takej čerstvo obratej chutí perfektne a túto fazuľu netreba ani predmáčať, po chvíli varenia je mäkká. Mrkva, petržlen, kaleráb a zelerová vňať dosluhujú -  vždy v nedeľu do vývaru odtrhnem rovno zo záhonu čerstvé. Pažítku som viackrát úplne  zostrihla,  nasekaná na drobno je odložená v kelímku v mraziaku a vždy po ruke - ako čerstvá. Bylinky sa sušia, prípadne čerstvé sú zatiaľ ešte k dispozícii. Priebežne a po troške zrejú maliny, z dvoch kríčkov sadených minulý rok. Černice  nezakvitli, ale vyhnali naporiadok. V posledných dňoch zberám aj ozdobné tekvičky rôznych druhov, suseda mi musela cez plot podať krásnu oranžovú guľu, ktorá dozrela  u nich pri kurínoch. Mne i deťom sa veľmi páči. Medzi moje malé  radosti posledných dní patria aj nechtíky sadené začiatkom augusta - stihli rozkvitnúť. 

     



Polenta pečená s cukinou a kukuricou

Ingrediencie:

• 120 g kukuričnej krupice
• 400 ml vody
• 1 čajová lyžička vody
•  za lyžicu masla
• polievková lyžica cesnakového olivového oleja
• 1 menšia cukina
• zrniečka zo 3-4 ks uvarenej kukurice, alebo dajte kukuricu  z konzervy
• sušená zeleninová soľ na ochutenie
• 2 vajíčka

Privediem vodu s maslom a soľou do varu. Postupne za stáleho miešania vsypem kukuričnú krupicu. Keď zovrie, teplotu znížim a varím aspoň 20 minút  na slabom plameni na stredne hustú kašu - polentu. Ak máte hrniec s dvojitým dnom a rúčkou, použite ten. Odstavím, nechám dôjsť. Po 10 -15 minútach vmiešam po jednom vajíčka. Cukinu umyjem a postrúham na hrubom strúhadle, aj so šupkou. Uvarenú kukuricu (moja bola z predchádzajúceho dňa) okrojím a zrniečka spolu s cukinou vmiešam do polenty, dochutím, dosolím. Vylejem do zapekacej misy a vložim do rúry vyhriatej na 190°C. Pečiem 30 -40 minút, do zlatista. Skvele padne s majoránkovým čajom.

Nech vám chutí!




Niekde  som sa čítala že polenta je ako deka, 
ktorou sa môžeme prikryť za chladných jesenných  večerov.  
Jeseň nezaujíma žiadny kalendár, príde si kedy chce, 
 zasype nás lístím a padajúcimi orechami. 


Listy stromov a listy kníh - moja obľúbená kombinácia.