9/14/2014

Tekvicová podľa Ihnačáka






Jedným slovom je hrozne dobrá

Dobre, chutila najmä mne a Marošovi. Moja polovička tekvicu nemusí. V tejto polievke ju takmer nepoznať.  Na blogu mám ešte TEKVICOVÚ od Felixa - jej chuť robí kokosové mlieko, med a portské. To tretice  Na háji nájdete recept na polievka z pečenej tekvice, ktorú som postla minulý rok.  Šéfkuchára Marcela Ihnačáka vám nemusím osobitne predstavovať. 


Tekvicová polievka s parmezánom podľa receptu Marcela Ihnačáka

Ingrediencie:

• olivový olej do základu
• 1 väčšia cibuľa
• 3 strúčiky cesnaku
• vetvička šalvie (nevynechajte!!)
• 1 kg žltá maslová tekvica
• 200g  zemiakov
• 1,5 l zohriateho kuracieho vývaru
• čierne mleté korenie
• soľ

Na olivovom oleji orestujem do zlatista na drobno pokrájanú cibuľku s cesnakom a šalviou. OMG, tá vôňa! Pridám na kocky pokrájanú očistenú umytú tekvicu a zemiaky. Opekám, až kým to intenzívne nezavonia, následne podlejem vývarom, osolím. Varím 30-40 minút do mäkka, rozmixujem ponorným mixérom do hladka. Podávam s nastrúhaným parmezánom. Možno dochutiť tekvicovým olejom a pečenými tekvicovými jadierkami. 

Dobrú chuť!






8 komentárov:

  1. mňam, vyzerá úžasne! vďaka za tip :)

    Alena

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ach moje mile blogerky doslova Vas žeriem. Ja veľmi rada variiim :-) ale vždy mam problem čo ... Keď som v dileme len si prejdem obľúbene blogy a dilema je okamžite vyriešena. Andrejka dnes tvoja tekvicova...skutočne chutnala, veď je aj sezóna na tekvice, dokonca aj syn chválil a on tekvice veľmi nie...a dochutila som aj tekvicovym olejom a semienkami z tekvice, proste mňam. Maj sa krásne a aj naďalej inšpiruj :-) dik.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Majka, som rada, ze vam tiez chutila, tesim z kazdej spatnej väzby velmi. Dakujem krasnu jesen vinsujem :)

      Odstrániť
  3. Andy, to je moja najmilovanejšia knižka!! aj na tejto polievke už mám záložku :) vyskusaj (ak si ešte nie) salát z pečenej dyne a brokolice. pojdeš do kolien :D ja som si ho ešte obložila pršutom z letnej istrie, kedže mi tam chýbalo niečo mäsové :) krásne-konečne- jesenné dni moja ♥♥♥ ps. nechceš baklavu? trošku som upgradovala recept, tak som zvedava čo povies ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ela poklad, neokusaj, ved som na mesiac vysadila psenicu :) dam si baklavu koncom oktobra,velmi rada. nejako to vymyslime :) neplanujete cestu na vychod? alebo na sever? pridite k nam, spravime si pekny vylet spolu a doma nieco ukuchtime. pozdravuj Ahmetka :) **

      Odstrániť
  4. chcem ju dnes uvarit, len musim niekde splasit salviu :)

    OdpovedaťOdstrániť

Vložte svoj komentár: