4/19/2012

Karotkové cupcakes



Potrebujem:


* 600 ml hladkej múky
* 600 ml jemne nastrúhanej karotky
* necelý sáčok prášku do pečiva
* 1/2 čajovej lyžičky soli
* 2 čajové lyžičky škorice
* 100 g jemne nasekaných nelúpaných mandlí
* 4 vajcia
* 200 g trstinového cukru
* 1 dcl pomarančovej šťavy alebo pomarančového džúsu
* 250 ml masla

Vajíčka vyšľahám do peny, pridám tuk a šťavu a postupne ostatné sypké suroviny - spolu zmiešam.  Košíčky naplním  cestom  tak do 3/4 a pečiem na 180°C vo vopred vyhriatej rúre.

Poleva na zdobenie:

* 250 g mascarpone
* 100 ml smotany na šľahanie
* 3 lyžice bieleho jogurtu
* 1 vanilkový cukor

Smotanu vyšľahám s cukrom do tuha, pridáte mascarpone a jogurt. Naplním ozdobné vrecko a zdobím. Nechám vychladiť v chladničke.

Pomarančové želé s karotkou:

* 1 nastrúhaná karotka
* šťava z 2 pomarančov
* 2 lyžice cukru

Varím na najslabšom ohni dokedy sa šťava nezredukuje, cca 10-15 minút. Miešam, aby  želé naspodu neprihorelo. Vychladnutým zdobím cupcakes. Inak výborné, viem si predstaviť aj na raňajkové hrianky.







14 komentárov:

  1. prasknem! bolo to fantasticke, jedno lepsie ako druhe! mrkvove kolaciky boli bozske, rozhodne top z muffinov ake som doteraz jedla. a ten obed, ledva dycham.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Adka, ja smekam..., o tom ze to bolo vsetko fantasticke absolutne nepochybujem..., ale to ako to nadherne vyzera, ja cubrnim...nadhera, naozaj ♥ by som to do teba pred takymi 2 rokmi nepovedala, nikdy si sa tak nejavila..., hmmm co este vsetko v sebe objavime...?!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Maruska dakujem. musim priznat, ze vasen k vareniu vo mne prebudil Milusik :))

      Odstrániť
  3. celé menu vyzerá veľmi chutne :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. dakujem Bibka :) uz som si pridala tvoju stranku, pokukam :)

      Odstrániť
  4. Andrejka ake dobrotky si nachystala pre svoju navstevu. Zaujalo ma to pomarancovo-mrkvickove zele. Vyzera to super.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Adka, dakujem pekne, ze si sa ozvala :) to zele niekedy vyskusaj, vobec nechuti po mrkve, je sladko-kyslaste, akoby z pomarancovych supiek :)

      Odstrániť
  5. Zdravím, ráda bych doma vyzkoušela udělat mrkvové cupcakes podle vašeho receptu, protože vypadají opravdu luxusně. :) Trošku mě ale zmátlo množství na ml u hladké mouky a strouhané karotky... má to být opravdu v ml nebo to měly být gramy?
    Děkuju za odpověď Tereza :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. ahoj Tereza, bolo to v ml, tj. 6 dcl mrkvy a 6 dcl muky. nabuduce skusim celozrnnu, len som doma nemala. boli vskutku vyborne, aj na dalsi den. drzim palce!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Andrejko, to je dobrot. Máš to vše krásné a určitě i výborné. :-D

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Adik, cupcakes vyskúšané. fakt mňamka, a hlavne zdravééé, robila som hlavne pre deti, ale ocenili hlavne dospelíííí :)) Deti si zhrnuli "ozdoby" a jedli suchý cupcake. Dospeláci ocenili, že cupcakes sú mäkkučké :) a celkovo výborné. Dokonca aj chlapi.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. som rada Matka, ze ste si pochutili. ja tento vikend idem do torty z tohto cesta, tak som zvedava,ako to vypali :))

    OdpovedaťOdstrániť

Vložte svoj komentár: